آخرین اخبار
کد مطلب: 125255
اهداي اعضاي بيمار مرگ مغزي در لردگان
تاریخ انتشار : 1396/07/11 08:34:39
نمایش : 3098
هماهنگ کننده تيم پيوند اعضاي چهارمحال و بختياري گفت: بيستمين عمل اهداي عضو در اين استان طي سال جاري در ايام سوگواري ابا عبدالحسين (ع) به نام مادر 45 ساله لردگاني رقم خورد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان،زهرا سياح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مرحومه معصومه ويسي يکم مهرماه به دنبال خونريزي مغزي ناشي از سانحه تصادف در بخش ICU بيمارستان لردگان تحت مراقبت ويژه قرار گرفت.

وي تصريح کرد: اين بيمار مرگ مغزي چهارم مهرماه در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان آيت الله کاشاني شهرکرد پذيرش شد.
سياح افزود: با اعلام رضايت خانواده بيمار مرگ مغزي کبد، کليه ها و بخشي از نسوج وي در بيمارستان آيت الله کاشاني جداسازي و اعضاي وي براي پيوند به بيماران نيازمند به شيراز و نسوج وي نيز به تهران منتقل شد.
سالانه بين پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزي مي شوند که در 36 درصد موارد، تيم هاي پيوند عضو موفق به جلب رضايت خانواده ها مي شوند.
اين رقم درحالي است که در استان هاي نظير چهارمحال و بختياري تيم پيوند اعضا در 65 درصد موارد مرگ مغزي موفق به جلب رضايت خانواده ها براي اهداي عضو مي شوند.
چهارمحال و بختياري در کنار استان هاي ديگر نظير کهگيلويه و بويراحمد از نظر آمار اهداي عضو به تناسب جمعيت، در دوره هاي زماني مختلف در رتبه هاي نخست تا سوم کشور قرار دارد.

 

انتهاي پيام /630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس